Nastavení webu pro Facebook a vyhledávače SEO je někdy hodně podceňovaná a někdy zase přeceňovaná věc. Podle mne je potřeba si v tom najít takovou základní úroveň a já vám chci v tomto článku ukázat právě ty základy, jak si optimalizovat ten svůj web, tak bychom dodrželi ty zásady a vyhledávače nás v tom jejich vyhledávání třeba nepenalizovaly a neposouvaly na nižší pozici.
Ideálně každá jednotlivá stránka na našem webu by měla mít nastavené své SEO parametry a taky Facebookové atributy, pokud ji chceme sdílet na Facebooku. Toto nastavení najdete na každém webu nebo redakčním systému jinde, ale většinou minimálně to SEO nastavení někde u nastavení stránky webu najdete.
Toto nastavení je důležité tehdy, když adresu dané stránky chceme vložit do příspěvku na Facebooku. Protože když tam takto adresu vložíme, tak se nám k odkazu zobrazí obrázek, titulek a krátký popisek. Pokud nastavení na webu nemáme, tak ten Facebook si ho vygeneruje sám z dané stránky, ale to mnohdy nebývá úplně ideální, proto je lepší když si u stránek uděláme toto nastavení a podstrčíme Facebooku, co chceme, aby u odkazu na stránku zobrazoval.
Napíšeme si tedy do nastavení titulek u kterého je ideální držet se do 55 znaků, pak popisek k dané stránce s počtem znaků do 150, protože delší se nám stejně na Facebooku nezobrazí a pak zvolit obrázek ke stránce v rozměru 650×340 pixelů (obrázek může být i větší, ale v tomto poměru stran, ale pokud se snažíte, aby se stránky rychle načítaly, tak volte co nejmenší obrázky a tento rozměr je ideální).
Po uložení Facebook atributů je potřeba na adrese https://developers.facebook.com/tools/debug/ zadat adresu, odkaz na tu stránku, kde jsme je nastavili nebo změnili a zmáčknout tlačítko Debug nebo Ladění a následně tlačítko Scrape Again klidně i dvakrát za sebou než uvidíte, že se načetly níže ty nové FB atributy, které jste si na stránce uložili.
Toto nastavení také můžete najít na webu u nastavení stránky pod názvy jako je Meta Title, Meta Description, Meta Keywords, …
A nastavení SEO pro stránku je něco podobného, jak jsme si před chvíli ukazovali u Facebooku, jen toto nastavení je zase to, co se má zobrazovat ve vyhledávačích jako je Google nebo Seznam. Tím pádem je i daleko důležitější než to předchozí pro Facebook.
Je potřeba si u tohoto SEO nastavení dát pozor na několik věcí, protože vyhledávače jsou na to háklivé. Je potřeba dodržovat maximální počet znaků a to u titulku 55 znaků a u popisku 150 znaků. Ani o písmenko navíc :)
Dále si je potřeba uvědomit, že píšete titulek a popisek pro konkrétní jednu stránku na webu, ne pro celý web, takže i ten popisek zaměřit pouze k té jedné dané stránce a nemít na více stránkách popisek stejný.
U nastavení můžete najít ještě volbu “noindex” v případě, že byste ji zaškrtli, tak to pro vyhledávače znamená, že tuto stránku nemají prohledávat a ukládat do svého vyhledávání. Tato volba se používá v případě, že daná stránka má být skrytá na webu, např. děkovací stránka po objednávce, stránka po zadání emailu s obsahem jen pro ty co zadali email, atd.
U každé stránky webu by jste měli držet strukturu nadpisů. Možná jste si všimli v textovém editoru na webu, že text jde různě označovat různými styly Normální, Odstavec, Nadpis 1, Nadpis 2, … atd. A právě toto označení na stránce mají vyhledávače rády. Vždy první nadpis nahoře na stránce by měl být ve stylu Nadpis 1 (h1) a takovýto nadpis by měl být na stránce vždy max. jeden. Další nadpisy na stránce už by měly být označeny stylem Nadpis 2 (h2) a jejich podnadpisy stylem Nadpis 3 (h3).
Lidé se na váš web mohou dostat i přes vyhledávání obrázků a pokud máte optimalizované obrázky pro vyhledávače, tak se s nimi můžete dostat i na lepší pozice ve vyhledávání. A jak optimalizovat obrázky na webu? Je potřeba u každého obrázku vypisovat tzv. Alternativní text, někdy je uvedena jen zkratka “alt”. V tomto textu by mělo být pár slovy napsáno, co na obrázku nebo fotografii je. Vyhledávače totiž neumí rozpoznat přesně co obrázek znázorňuje nebo kdo na fotografii je, takže tady to můžete krásně tomu vyhledávači napsat a on pak bude mít jasno a může vás umístit do svého vyhledávání a přivést nové návštěvníky na web.
Pokud jsme si takto udělali základní optimalizaci svých webových stránek, tak je potřeba stejně jak u Facebooku dát těm vyhledávačům zprávu, že si mají načíst nové údaje u našich stránek. To uděláte zadáním adresy webu např. u Googlu zde a u Seznamu zde. Nefunguje to však tak, že si vyhledávače hned načtou nové údaje, ale většinou jim to trvá několik dní.
Toto jsou tedy ty základy nastavení stránek na webu, aby vás vyhledávače měly rády a zařazovaly do svého vyhledávání na postupně vyšší pozice místo toho aby vás penalizovaly a posouvaly níže. Jak už jsem však říkal na začátku, toto je základ, kterého byste se měli držet, ale nemyslím si, že byste měli investovat desítky tisíc korun do SEO optimalizace, ale spíš se zaměřit na tvorbu užitečného obsahu a ten s těmito základy na webu optimalizovat, tak aby jej mohli lidé vyhledat. A zaměřil bych se spíše na obsahový marketing, který vám přivede více potenciálních zákazníků než samotné SEO.
CHCETE DALŠÍ TIPY Z MÉHO BLOGU?
Nechte mi zde svůj email a jakmile budu mít něco zajímavého, tak vám pošlu zprávu.
Dobrý den, děkuji za hodnotný článek – video…
pokoušel jsem si načíst stránku http://www.google.cz/addurl/
ale na stránce není kam vložit URL adresu, kterou chci google znovu naindexovat. Mohl byste mi poradit jak to přesně udělat?
Děkuji
Hezký den, tuto možnost Google zrušil nebo spíše udělal jinak. Je potřeba svůj web napojit na Google Search Consoli tady https://search.google.com/search-console/about a po napojení webu v záložce Soubory Sitemap vložíte adresu mapy webu. Tím pádem se Google automaticky dozví o nových stránkách na webu a není potřeba ručního vkládání odkazů.
Moc díky za tento článek! Hodně mi pomohl! :)