Asi většina z vás se už setkala s tímto spojením, většinou si však lidé myslí, že to je jen hromadné rozesílání emailů s nabídkami a většinou jde o nevyžádanou poštu, známou jako SPAM. A nevyžádanou poštu většina lidí stejně ani neotvírá a rovnou vyhazuje do koše. Takže si asi říkáte, že s takovým marketingem nemá cenu ani začínat, že by to bylo absolutně neefektivní.
Opak však může být pravdou. Když budete tento email marketing dělat správně a ne jako 90% ostatních firem, tak pro vás může být tou nejefektivnější komunikací se zákazníky a zároveň nejlepším marketingovým a prodejním kanálem.
Abyste v dnešní době mohli prodávat, to co děláte, tak nejdůležitější součástí prodeje je komunikace. Pokud se svým potenciálním zákazníkem nebudete komunikovat, tak on k vám nikdy nezíská tak dostatečnou důvěru, aby od vás nakoupil. A v dnešní době už to nemusí být poštovní adresa k němu domů nebo do firmy a nákladné zasílání dopisů, kde je velká časová prodleva, než dojdou a než uvidíme reakci. V dnešní době už to může být daleko jednodušší.
Dnes tou adresou toho potencionálního zákazníka je jeho emailová adresa. A vy můžete díky moderním nástrojům rozesílat automatické emaily a pak sledovat úspěšnost dané zprávy. Jestli ji lidé otevírají, jestli je zajímá a kliknou na odkaz v emailu, stáhnou si dokument, atd. a to vše hned a za mnohem nižší náklady.
Posílat vyžádané emaily a v nich hodnotné informace, které jen neprodávají. Když dodržíte tyhle dvě zásady, tak vaši zákazníci a potencionální zákazníci budou na vaše emaily čekat a budou hltat každé slovo. Budou vás milovat, nakupovat od vás a doporučovat vás.
Je obrovský rozdíl, jestli vám přijde email, na který čekáte a od odesílatele, kterého znáte, než email, od nějaké firmy o které jste v životě neslyšeli a s informacemi, které jsou vám k …
Takže jak udělat, aby si lidé vyžádali naše emaily a aby nás znali? Dejte jim něco výměnou za tu jejich emailovou adresu!
Já na svých webech dávám třeba elektronické knihy s užitečnými radami a tipy výměnou za emailovou adresu. Dejte mi email a já vám za to pošlu odkaz ke stažení ebooku. Pokud jsem třeba s někým na schůzce nebo na nějakém veletrhu, tak mám připravené kartičky, kde mi lidé mohou také napsat svůj email a já jim za to pošlu ten ebook. Takže sběr emailů můžete uskutečnit, jak na vašich internetových stránkách, tak třeba na schůzkách s klienty nebo na vaší prodejně. Nenechte nikoho odejít bez toho, abyste neměli na něho kontakt – jeho emailovou adresu. Protože jen tak s ním můžete být v kontaktu a později mu něco prodat.
Posílejte informace, které ti lidé hledají, pomožte jim řešit jejich problémy. Je nezajímá pokud prodáváte sekačky, co ta sekačka všechno má, jakou má ostrost nože atd., tomu stejně oni nerozumí, ale dejte jim návod, jak posekat trávník, který jim budou sousedi závidět.
Dbejte na to, aby když mu budete posílat email, tak aby hned viděl od koho ten email je. Většina firem si tam dává název firmy, ale daleko lepší je, když tam ten příjemce uvidí jméno osoby, která s ním komunikuje (neschovávejte se za firmu) a za tím jménem může být pak název té firmy. Je to určitě osobnější. Takže u mne například uvidíte: Daniel Križák – WEB s úsměvem
A co tedy posílat za emaily? Je potřeba posílat užitečné informace a obsah. Už jsme zvyklí na ten pohled na naši poštovní schránku, jak z ní jen překypují letáky s různými nabídkami a akcemi. A podobně vypadají i naše emailové schránky. Ale jaká je efektivita takových reklamních kampaní? Nebylo by lepší přilákat jen takové zákazníky, které zajímá to, co prodáváme a jen těm prodat, než to dělat plošně a prodávat všem?
Díky získávání emailů dostanete jen emailovou adresu od takových lidí, kteří se o to vaše podnikání zajímají, kteří uvažují o tom, že by od vás v budoucnu mohli nakoupit. Proč by vám dával na sebe email člověk, který tu danou věc v životě potřebovat nebude.
Například když prodáváte venkovní bazény, tak můžete poskytnout na svém webu těm, kdo vám tam nechá email, že jim pošlete 12 rad, co by měli vědět před pořízením bazénu. A vy si tímto vybudujete databázi emailových adres na potenciální zákazníky, kteří uvažují o pořízení bazénu. Podle toho s nimi můžete nadále komunikovat, budovat důvěru a nakonec jim ten bazén prodat. A obrovskou výhodou je to, že se zaměřujete opravdu jen na ty, kteří o tu vaši službu nebo produkt mají zájem a nemusíte utrácet obrovské náklady na reklamu, která oslovuje všechny i ty co bydlí třeba v bytě a ten bazén nemůžou mít. Email marketing je tímto způsobem perfektně zaměřený na vaši cílovou skupinu.
Já dělám internetové stránky, takže vyměňuji za email informace o tom, jak získávat jednoduše zákazníky, díky internetu. Vy máte své podnikání, tak vymyslete hodnotné informace z vašeho oboru, které pomohou potenciálním zákazníkům se zorientovat v té vaší oblasti podnikání a pomohou jim s výběrem toho správného produktu či služby. A oni pak rádi nakoupí od vás, proč by hledali někoho jiného, když vy jste jim pomohli.
Veškeré akce v email marketingu jdou jednoduše naplánovat dopředu a zautomatizovat díky moderním programům. Co by takový program měl umět?
Pokud potřebujete takovýto program, který vám hodně věcí zjednodušší s emailingem, tak můžete využít v česku nejvyužívanější SmartEmailing.
Pokud potřebujete s tímto pomoct nebo poradit, tak se neváhejte na mne obrátit. Také můžete nyní sledovat nejlepší kurz na e-mail marketing, který v ČR vzniknul na těchto stránkách.
CHCETE DALŠÍ TIPY Z MÉHO BLOGU?
Nechte mi zde svůj email a jakmile budu mít něco zajímavého, tak vám pošlu zprávu.