Co dokáže blog

Blogování – s tím bych začal na internetu

Když jsem na internetu začínal a chtěl jsem si vybudovat nějaké jméno v určité oblasti, oslovit nové zákazníky a prostě se zviditelnit, tak jsem si jako první založil blog. A dnes bych to udělal stejně.

 

Nejprve jsem si však myslel, že blogy slouží spíše k sdělování vlastních názorů na různé aktuální témata v životě, ale není to tak. Blog je úžasný nástroj pro byznys a podnikání, díky kterému přivedete o 55% více návštěvníků na svůj web a lidé vás začnou považovat za odborníka ve vaší oblasti.

Navíc, když někoho považujeme za experta z určité oblasti, tak mi jistě dáte za pravdu, že od takového experta daleko raději nakoupíme než od někoho, koho neznáme nebo podle nás nemá takový status. Podle průzkumu 71% zákazníků uvádí, že blog na webu firmy ovlivňuje jejich konečné nákupní rozhodování.

Blog však není přímo místem k prodeji nebo místem, kde by návštěvník nakupoval, ale je místem které významně ovlivňuje rozhodování o nákupu a hlavně přivádí naše potenciální zákazníky na náš web. Je však pak otázkou, jestli náš web umí udělat z návštěvníka našeho zákazníka (ale o tomto jsem už psal zde).

Jak si založit blog?

Možností, jak si zřídit svůj blog je mnoho. Například existují blogové platformy, kde si jednoduše zdarma zřídíte svůj blog a začnete u nich publikovat. Takovou světovou nejznámnější platformou je blogger.com od Googlu.

Pak u nás existují zpravodajské portály, které poskytují prostor blogerům jako je např. blog.idnes.cz, kde se dají psát své názory a navíc je zde propojení právě s tím zpravodajským serverem, který zajímavé názory zviditelní.

Nicméně obě tyto možnosti jsou spíše pro ty, kteří chtěji publikovat a sdělovat své osobní názory buď na nějaké aktuální téma nebo mají své hobby o kterém chtějí sdílet své poznatky. Pro firemní blogování jsou tyto možnosti ale nevhodné.

Nejideálnější řešení pro vlastní byznys blog je mít ho na svém webu. Protože to je to pravé místo, kam my potřebujete dostat tu návštěvnost, ty naše potenciální zákazníky. My je přeci nechceme mít na nějakém zpravodajském serveru, ale u nás na webu. Proto i tam by měl být náš blog.

A i zde máme více možností, kde na svém webu umístit blog. Buď přímo náš web rozšířit o sekci, kde můžeme vkládat nové blogové příspěvky a publikovat obsah v různých formátech. Záleží v čem a jak máte nyní svůj web vytvořen či naprogramován.

Nebo je zde druhá možnost, pokud by to nešlo přímo na webu, tak si můžete ke své adrese webu udělat tzv. subdoménu typu http://blog.adresawebu.cz a zde si nainstalovat například redakční systém WordPress, který je k blogování přímo stvořen. Zde je pak dobré mít podobnou grafiku, jako u svého webu a jednoduché proklikávání právě na stránky svého webu, tak aby návštěvník nepoznal, že se překlikává mezi dvěma weby, ale bylo vše plynulé a navazovalo na sebe.

Jak začít blogovat?

Než začneme blogovat, tak nás často napadají různé pochybnosti a otázky ohledně blogu typu: “A o čem vůbec budu blogovat?”. Odpovím vám nyní na tuto a na ty další zase příště ;)

Možná vás napadají jen dvě, tři témata ve vaší oblasti o čem byste mohli napsat na blog. Nebo dokonce vás mohlo napadnout, že ve vašem oboru blogovat nelze. Já jsem přesvědčený, že lze a těch témat tam je mnoho. Já jsem napsal sešit s 3 tipy o čem ve svém oboru blogovat a mít dostatek témat a také jak si vytvořit svůj redakční plán. Tento sešit “O čem blogovat” si můžete stáhnout zde.

Je tady jedno mé doporučení s čím začít hned a jako první: Určitě jsou otázky, které vám vaši potenciální zákazníci kladou pořád dokola. Opakovaně se vás ptají na to stejné. Navíc je mnoho dalších lidí, které napadne ta stejná otázka, ale nezeptají se. Napíšou ji třeba do Googlu a zeptají se jeho. Toto je skvělá příležitost vzít tyto nejčastější otázky k vašemu oboru, napsat na ně odpovědi a publikovat je na svém blogu. Buď jako jeden článek nebo pokud to je rozsáhlejší problematika, tak klidně jedna odpověď = jeden příspěvek na blogu.

Vy si takto ušetříte čas s opakováním a vysvětlováním a zároveň takovýto obsah zaznamenají na vašem blogu i vyhledávače. Takže když se někdo zeptá Googlu na tu otázku, tak on ve svém vyhledávání může zobrazit váš web s blogem, kde návštěvník najde odpověď. A takto vám přivede nové potenciální zákazníky.

Nyní nezbývá nic jiného než si zjistit možnosti založení blogu na svém webu a začít připravovat první blogové příspěvky. Napište mi do komentářů, jak se vám to daří, případně na čem jste ztroskotali.

Já vám samozřejmě přeji, aby vám to blogování šlo s úsměvem :)

www.jakblogovat.cz

Jsem webmaster a tvůrce webů s úsměvem :)
Tvorba internetových stránek mne fascinuje od chvíle, kdy jsem na internet nahrál svůj první web. Každý web je pro mne umělecké dílo, které může vidět celý svět. Daleko důležitější je však jaký přinese užitek. Nesmírně mne na tom baví hledání jednoduchých řešení a možností propojení podnikání a online světa internetu.
Proto s týmem skvělých webmasterů vytváříme osobní, podnikatelské a firemní webové stránky s jednoduchou editací. Takové, které kvalitně prezentují služby, projekty a produkty všeho druhu.
Navíc jsem nadšený do online vzdělávání. Rád předávám své zkušenosti na blogu, videích a návodech nebo seminářích.

CHCETE DALŠÍ TIPY Z MÉHO BLOGU?

Nechte mi zde svůj email a jakmile budu mít něco zajímavého, tak vám pošlu zprávu.

Komentáře
  1. Jarda Majer napsal:

    Blogovabi, tedy články s oboru je skvělý nápad. Ovšem taková věc, je časově náročná. Kolik vám trvá udělat jeden článek?

    • Daniel Križák napsal:

      Máte pravdu, je to časově náročné, musí to člověka bavit nebo si najmout copywritera (třeba na https://www.marketingsusmevem.cz). Nemám přesně spočítaný čas, protože něco dělám já, něco copywriter, já navíc většinou natáčím i videa a tvořím příspěvky na sociální sítě k tomu. Když se to povede, tak odměnou je to, že ten článek mi přivádí několik let klienty a dozví se o mé tvorbě noví lidé :-)

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad.