Každý váš email se může stát skvělým pomocníkem pro vaše podnikání. Správně napsaný email vám totiž pomůže při budování důvěry u nových zákazníků, udržování komunikace se stávajícími zákazníky, ale může být taky skvělým prodejním nástrojem vašich produktů a služeb.
Máte jen 5 sekund na to abyste příjemce zaujali. Hned by mělo být u emailu jasné:
Nehoňte dva zajíce, protože nechytnete žádného, váš email musí mít jeden jasný cíl, záměr, sdělení. Podívejte se co posílá většina eshopů – tabulku asi s 10 produkty, pouze nabídky, žádné myšlenky, není tam nic co by nás mělo zaujmout. Chybí jedna hlavní myšlenka toho emailu, která musí být jasná během několika vteřin, abychom se mohli jasně rozhodnout jestli to pro nás je nebo není.
Pokud je toho totiž hodně v tom emailu, tak si nevšimneme ničeho a odcházíme. Můžete dát více svých produktů, sdělení do emailu, ale to hlavní dejte nahoru, nejpoutavěji a přes celou šířku a to další můžete dát pod to, menším a méně výrazně.
Veďte jasně k cíli. Co chcete, aby příjemce emailu udělal?
Takže každý email musí mít jasnou výzvu k akci. Např. „ukaž více“ „to chci“ „koupit“ …
Spousta grafických prvků v emailu táhne oči a lidi emaily nečtou, ale skenují je, takže přitáhněte oči na jednu věc + výzva k akci. V jednoduchosti je síla. Vsaďte na kontrast, tam kde má být, aby se příjemce emailu měl čeho chytnout. Tmavá barva táhne oči, takže co je například na tmavém pozadí, tak si přečteme jako první. Také většina lidí, uvidí jen horní část emailu, protože nesroluje dolů. Proto v této horní části ho musíte zaujmout, tam má být to hlavní sdělení (nejvíce si lidé všímají toho co je nahoře vlevo).
Nebojte se velikosti písma i těch vyšších velikostí, zvěčte to hlavní sdělení, člověk si to aspoň zapamatuje.
Obrázky určitě přidávají tomu emailu něco navíc, zaujmou, vyvolávají emoce. Je však dobré si na ně dávat pozor, protože 50% lidí má v prohlížeči zvoleno „nestahovat obrázky“, takže si musí u každého emailu povolit zobrazení obrázku, což většina lidí neudělá. Takže dejte si pozor na to, aby váš email byl čitelný a bylo z něho vidět to sdělení, i když si příjemce nezobrazí ty obrázky. Určitě by ten email neměl být jen jeden velký obrázek a veškerý text by neměl být v tom obrázku, protože když příjemce si nezobrazí ten obrázek, tak vidí prázdný email.
Určitě v emailech používejte nějaké grafické prvky, které zaujmou, ale hlavně používejte text. Proč text? Když si píšete se známým, nebo vám někdo posílá osobní email, tak vám posílá pouze text, takže to na nás působí osobněji a neformálněji.
Doporučuji vám psát textové emaily s vloženými grafickými prvky a obrázky. Volte to podle toho, kdo čte vaše emaily, kdo je ten příjemce a jaké pocity mají vaše emaily vyvolat.
Vzbuďte zájem a touhu už předmětem emailu. Předmět by měl být, tak jako titulek v novinách – originální, kuriózní, uvést výhody,… Měňte předmět u každého emailu. Místo „Newsletter srpen“ zkuste „Už jste o tom slyšeli?“ buďte kreativní. Předmět by neměl být moc dlouhý jen 5 – 6 slov.
Neměňte často odesílatele emailu. Lidi musí hned poznat, že je od vás. Určete si, jestli chcete používat variantu jméno nebo firmu nebo oboje, určitě doporučuji jméno (nebo jméno a firmu), protože je to osobnější.
V programu na email marketing si můžete zvolit odesílatele a jeho email a email pro případ odpovědí, nikdy však nepoužívejte email odpovědi něco jako no-reply@, vy přece chcete vyvolat nějakou akci emailem, třeba aby vám odpověděli nebo něco udělali.
Použijte první větu emailu, abyste upoutali, protože ve většině emailových schránkách se za předmětem emailu tato první věta objeví, ještě dřív než se email otevře.
Na konec emailu se podepište, dejte tam kontakt s adresou, vaši webovou adresu, odkazy na sociální sítě, nezapomeňte na zákonné sdělí že email je obchodní sdělení, zdroj emailu – kde jste vzali email na příjemce, a možnost odhlášení se ze zasílání emailů. To jsou i zákonné nutnosti.
Hlavní myšlenka – zaháčkujte toho člověka, aby si to přečetl
Neformální styl – pište emaily v 1. osobě jednotného čísla, je to přirozenější a osobnější, jsou však obory ve kterých by to nebylo vhodné
Oslovení – můžete používat oslovení jménem u každého příjemce, tak zvýšíte účinnost emailu
Pište příběhy – napište vaše konkrétní názory a pocity k danému tématu, udělejte z toho příběh, tak mají lidé pocit, že jim jen neprodáváte, příběh i protože jsme zvyklí na vyprávění pohádek
Navažte na aktuální dění – vyberte si aktuální zprávu, kterou všichni řeší, např. že je nehorší zima za posledních 20 let a navažte k tomu svým produktem – krby které vás zahřejí.
Uveďte fakta – Víte jak? Víte proč? Tak to napište. Např. 8 z 10 podnikatelů pracuje 10 hodin denně, jak to změnit? – lidé mají rádi konkrétní fakta a číselné důkazy
Vyhněte se přílohám k emailům, protože to snižuje možnost doručení. Dokumenty posílejte, jako odkazy v emailu. Díky tomu, taky máte možnost zjistit ve statistikách (email marketingového programu), kolik lidí si dokument stáhlo.
Než email rozešlete, zkuste ho poslat na email na seznamu, outlooku, gmailu – jak tam vypadá, jestli se zobrazuje správně atd. Vyzkoušejte odkazy v emailu, jestli jsou funkční.
Vždy si představte sebe, jako příjemce emailu a jak byste reagovali na takovýto email. Příjemci vašich emailů jsou lidé jako vy.
Veškeré uvedené funkce umí emailingový program který se naučíte ovládat zde.
Pokud se chcete stát mistrem v email marketingu, tak byste neměli minout tento online kurz.
CHCETE DALŠÍ TIPY Z MÉHO BLOGU?
Nechte mi zde svůj email a jakmile budu mít něco zajímavého, tak vám pošlu zprávu.
Dobrý den, potřebovala bych prosím pomoct s vytvořením reklamního emailu. Můžete mi pomoct? Samozřejmě Vám to zaplatím ?
Ano, napište mi na [email protected] ;-)