Možná už máte nebo uvažujete o vašem firemním profilu na Facebooku. Určitě to je dobrý krok, který vám umožní oslovit více než 3,5 miliónu českých uživatelů Facebooku a může skvěle posloužit k propagaci vaší firmy a ke kontaktu se zákazníky, ale nadruhou stranu budete-li s firemním profilem zacházet špatně, tak to bude mít opačný efekt. Facebook není hračka, na které se nedá nic zkazit i tahle hra má své pravidla.
To vás asi napadlo, že to je získat fanoušky a předělat je na své zákazníky. Ale jak to udělat? Mnoho firem se předbíhá v tom kolik má fanoušků na Facebooku, ale to ještě není zárukou toho, že u nich ti fanoušci nakoupí. Jak to tedy udělat, abychom získali takové fanoušky, kteří u nás budou i nakupovat? Rozdělme si to tedy do dvou fází a to získávání fanoušků a přeměna na zákazníka.
Aby jste získávali velké množství fanoušků, tak vaše Facebookové stránky musí ŽÍT. Lidé musí lajkovat a hlavně komentovat a sdílet vaše příspěvky. Protože když budou lajkovat, komentovat a sdílet vaše příspěvky, tak to uvidí i jejich přátelé a ti se přidají taky na vaše stránky a pak to uvidí i přátelé těch přátel a tak dále. Vytvoříte úžasný řetězec, lavinu a získáte stovky nových fanoušků na Facebooku. Tomu se pak říká viralita (samovolné šíření). Takže na Facebooku platí – čím více fanoušky zapojíte do dění na vašem profilu, tím větší dosah vám to přinese. V tom je přímá a silná souvislost, to vám přidá větší počet platících zákazníků.
Myslete na to, že na Facebook se lidé chodí bavit a né pracovat! To je to základní co musíte vědět a podle toho už vybírejte příspěvky. Myslet si, že profil na Facebooku využijete čistě pro reklamní účely, je dnes naprosto scestné. Vaše příspěvky můžou být různé fotky (na ty lidé raději reagují než jen na psaný text). Určitě pokládejte otázky, aby vám mohli odpovídat v komentářích. Sdílejte odkazy, videa, atd. Komunikujte s fanoušky neformálně a bavte se. Největší chybou je ignorovat své fanoušky.
Aby jste fanouška změnili na zákazníka, tak s ním potřebujete osobně začít komunikovat. Takže v prvé řadě na něho potřebujete získat kontakt. A na to už by měl být připravený váš web. Vaše internetové stránky by měly mít hodnotný obsah a část tohoto obsahu vyměníte za email. No, a když už máte email na vašeho fanouška, tak s ním začněte komunikovat, aby získal vaší důvěru a poté u vás nakoupil a stal se vaším zákazníkem. Takže dávejte na Facebook odkazy na váš web, na váš zajímavý obsah na vašem webu a na webu si řekněte o kontakt – email.
Podívejme se na to, čemu by jste se měli vyhnout na firemní stránce na Facebooku, některé věci totiž vedou přímo k zablokování vaší stránky:
Doufám, že vám tento článek pomohl s rozhodnutím, jestli si založit firemní stránku na Facebooku nebo pokud už ho máte, tak vám ukázal, jak správně na něm komunikovat. Přeji vám nejen stovky nových fanoušku, ale taky vašich nových zákazníků.
A podělte se prosím se mnou o vaše postřehy a strategie pod článkem v komentářích.
CHCETE DALŠÍ TIPY Z MÉHO BLOGU?
Nechte mi zde svůj email a jakmile budu mít něco zajímavého, tak vám pošlu zprávu.